
Har du noen gang våknet opp med den tanken om at i dag er en bra dag. Lyset i rommet vitner om en strålende sol og blå himmel og temperaturen er behagelig. Men i det du har klatret ut av sengen og kommet deg ut i stua, oppdager du at det ikke er noe sol utenfor. Himmelen er langt i fra blå. Og temperaturen må ha vært termostaten på ovnen på soverommet som har slått inn, fordi utenfor er det ikke varmt i det hele tatt. Og sist men ikke minst, det laver ned milimeter store regndråper som får gresset på jordet utenfor til å legge seg ned som en slags underkastelse.
Det er slike dager det er litt godt å ha sommerferie og bare kunne krype godt inn under dynen igjen og la seg drømme henn av lyden av regndråpene som treffer bakken. Og ikke trenge å bekymre seg for at alt du kler på deg i dag blir vått likevel.

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar